Monday 23 December 2013

Saya Mampu Lakukannya!

Teks:Siti Nornaziha Binti Md Suib
Gambar:Sumber Google

Assalamualaikum dan selamat pagi semua. Hari ini, rutin harian saya sama seperti semalam cuma dari segi aktiviti dan tempoh masa, ada sedikit kelainan yang diberi bagi memastikan tempo ceria, gembira dan tenang ketika melakukan sesuatu pekerjaan akan kekal hingga masuk waktu tidur pada malam nanti. Baiklah. Memulakan hari dengan update entri baru di blog. Seterusnya, pelan kertas kerja juga akan dimulakan kira-kira jam 8.30-9.00 pagi nanti. Sedikit terlewat daripada jangkaan biasa. Tapi tak mengapa. 'List To Do' siap tersedia untuk mengajar saya menjadi seorang yang bijak menguruskan masa dan diri. Ada juga tips Motivasi Diri yang ingin saya kongsikan di blog ini sebentar lagi. InsyaAllah, akan saya kongsikan di ruangan fb ini juga supaya rakan-rakan fb boleh ambil manfaatnya bersama.



P/S : Mungkin kita tidak mampu menjadi seorang yang ceria sepanjang hari tapi sekurang-kurangnya kita mampu ajar diri kita untuk bertenang dalam menghadapi sebarang situasi sama ada yang sudah dijangka atau yang berada di luar jangkaan kita. InsyaAllah, kita pasti mampu melakukannya. 

No comments:

Post a Comment